A könyvekből mindent meglehet tanulni?

A nővérem, Karolina, egy igazi vállalkozó típusnak számít, aki csak addig szeretne másoknak dolgozni, amíg az feltétlen szükséges. Van egy nagyon jó szakmája, amit már kitanult, de a vállalkozásról még nem sok fogalma van, ezért szinte minden irodalmat elolvas, amit csak a témában talál.

Márpedig ha vállalkozástudományról van szó, hatalmas a választék a könyvekből. A nővéremnek csak este van ideje olvasni, miután végzett a munkájával, de így is átlagosan hetente végez egy olvasmánnyal. Tisztelem is a szorgalmáért és a kitartásáért.

Az egyik leggyakoribb témakör, amit a nővérem tanulmányoz, az az emberekkel történő kapcsolatokról és a megfelelő kommunikációról szól. Erre szüksége is lesz, hiszen a jövőbeli vállalkozása során az alkalmazottakkal és az ügyfelekkel szemben is fontos lesz a megfelelő magatartás. Karolina sokszor mesél nekem ezekről a könyvekről. Azt mondta, hogy nem volt mindegyik túl hasznos a számára, mert olyan dolgokat tartalmaztak, amiket már tudott. Persze azt szokták mondani, hogy minden könyvnek meg van az értéke, mert ha mást nem is, de a szókincset fejlesztik. Persze azért a kötetek többsége tartalmilag is helytálló volt a véleménye szerint.

Rengeteget olvasott arról is, hogy hogyan kell elvégezni egy megfelelő piackutatást. Az itt tanultakat már a gyakorlatba is átültette, amiből megtudta, hogy a vállalkozása életképes lehet.

A vállalata profiljához kapcsolódó szakirodalmat is folyamatosan figyeli, de ez már így volt azelőtt is, hogy elkezdett volna egy vállalkozásban gondolkodni.

Azonban volt egy témakör, ami nehézséget okozott neki. Ez a vállalkozástan azon része volt, ami a cégalapításra, a székhelyekre, és a hivatalos ügyintézésekre fókuszált. A nővéremnek nem volt sok érzéke ezekhez a száraz, jogi teendőkhöz. Igazság szerint túl sok kedve sem volt ehhez az egészhez. Még csak a második ilyen témájú könyvnél járt, mikor úgy döntött, hogy ezeket a feladatokat mindenképpen egy külsős szolgáltatóra bízza. Bőven elég nagy kihívás lesz a vállalata többi részével foglalkoznia, és igazán nem hiányoznak neki ezek a jogi hercehurcák.

Ezért is döntött úgy, hogy az egész cégalapítási folyamatot egy profi csapatra bízza. Ennek keretében valósul meg a székhely szolgáltatás Budapesten, aminek köszönhetően jelentős tehermentesítés történik már a cégalapítást tekintve is.

Karolina a weboldaluk alapján döntött úgy, hogy őket fogja választatni. Alaposan áttanulmányozta az egész weblapot, ami már kellő bizalmat adott neki ennek a cégnek az irányába. Itt tudta meg azt, hogy már nagyon régóta jelen vannak a piacon, ami már önmagában egy pozitív képet ad erről a szolgáltatóról. Ennél azonban még jelentősebb az, hogy nagyon komoly pénzügyi stabilitással is rendelkeznek, ami ezen a piacon különösen fontos. Ezt a pénzügyi stabilitást a Bisnode cégminősítője hitelesíti, ami Európában a legjelentősebb ilyen szervezetének számít. Ez a cégminősítő az AA kategóriába helyezte ezt a székhely szolgáltatót, ami már csak egy ponttal van lemaradva a legmagasabb, AAA kategóriától.

A weblapon keresztül láthatjuk, hogy milyen módon vehetjük fel velük a kapcsolatot. Ez lehetséges telefonon és egy internetes űrlap kitöltésén keresztül is. Karolina az űrlapkitöltését választotta, amit követően rövidesen fel is vették vele a kapcsolatot. Itt átbeszélték a további részleteket, illetve azt is, hogy rendelkezésére áll-e a nővéremnek egy saját ügyvéd. Karolinának ez eddig eszébe se jutott, de megnyugtatták, hogy nem kell aggódnia, mert az ügyvédet ők biztosítani tudják az ilyen esetekre. Igazán szimpatikus volt, hogy az ügyvédi szolgáltatásért semmilyen plusz költség nem terhelte a nővéremet.

Egy kis idő elteltével sor került a személyesen történő találkozásra is, ahol ténylegesen megkezdődött a székhely szolgáltatás budapest. Az ügyvéd jelenlétében megtörtént a hivatalos papírok rendezése és azoknak az aláírása is. A pénzügyek rendezésére is itt került sor. A nővérem egy sokkal bonyolultabb procedúrára számított, de ennek a kiváló csapatnak a hozzáértésének és tapasztalatának köszönhetően minden nagyon egyszerűnek tűnt.

A következő lépés az volt, hogy az ellenjegyző ügyvéd az iratokat eljutatta a cégbírósághoz. Innentől kezdve csak pár napot kellett várnia, és a vállalkozása már hivatalosan is bejegyzésre került.

Persze ez a szolgáltatói csomag nem merült ki „csak” a cégalapításban. Ezen felül számos további előnyt biztosít egy olyan vállalkozónak, mint a nővérem.

Mik is ezek a további előnyök?

Ott van rögtön a jelentős megtakarítás, amit ezzel a szolgáltatással érhetünk el. Ennél olcsóbb módját aligha választhatnánk annak, hogy székhelyet biztosítsunk a vállalatunk számára. Egy irodahelyiség bérlése jelentősen többe kerülne. A másik lehetséges megoldás az lenne, hogy a lakhelyünket tesszük meg a székhelyünkké, de ez sem lesz olcsó, hiszen ilyen esetben számolni kell az építményadóval is.

Fontos az is, hogy a szolgáltató fogja fogadni helyettünk a különböző hatóságokat is. Így például nem fordulhat elő, hogy hirtelen megjelennek az otthonunkban, ha oda van bejelentve a székhelyünk. Gondoljunk csak bele, hogy mennyi kellemetlenséggel is járhat egy ilyen eset. A székhely szolgáltatás budapest segítségével azonban nekünk ezért nem kell aggódni, mert ők pontosan tudják, hogy ilyen esetekben mi a teendő. Ebben segíti őket a hatalmas tapasztalatuk és a különböző ügyvédi irodákkal fenntartott szoros kapcsolatuk. A céges hatóságokkal bizony fontos a határozott, de a jogot tisztelő fellépés, amihez szakértelemre van szükség.

Ennek a szolgáltatásnak a keretében a hivatalos leveleinket is átveszik, melyeket aztán elektronikusan is eltárolnak és továbbküldenek a számunkra.

Arra is odafigyelnek, hogy a cégtábla a szabályoknak megfelelően legyen elhelyezve. Ez azt is magába foglalja, hogy közterületről is jó látható legyen. Sokan már itt is hibát vétenek.

Budapest területének két helyén is meg van a lehetőség a székhelybérlésre. Az egyik a II. kerületben, a másik pedig a VI. kerületben található meg. Karolina az utóbbi lehetőséget választotta, mert az közelebb van hozzá, igaz, elég ritkán kell csak ott megjelennie.

Persze a nővéremnek néha szükséges egy tárgyalás lebonyolítása, amihez nem ártana egy tárgyalóterem. Ez a kiváló szolgáltató azonban még erre is gondolt, így az ügyfeleinek fenntart egy szép, modern tárgyalótermet, ahol igényes környezetben fogadhatják az üzleti partnereit.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy egy teljes egészében törvényesen működő szolgáltatóról beszélhetünk. A magyar hatóságok számára ennek a szervezetnek a tevékenysége teljesen jogszerűen megy végbe, így a partnereik is biztosak lehetnek abban, hogy a székhelyük a lehető legjobb kezekben van.

Egyébként érdemes szemezgetni a weblapjukon található cikkek közül is. Itt különböző értékes információkhoz jutathatunk hozzá, melyek segítségével megalapozottabb döntéseket hozhatunk a vállalkozásunkkal kapcsolatban. Találhatunk itt írásokat például a cégalapításhoz szükséges papírokról, a cégek tisztségviselői posztját betöltendő személyek kritériumairól és még sok más egyébről is.

A nővérem kezdetben hat hónapra szerződött le velük, amihez még egy ajándék ingyenes hónap is járt. Persze azóta a székhelybérlést már meghosszabbította, tekintve a szolgáltatás kifogástalan minőségét.