Jobb olvasni, mint nem tudni

A munkámban való fejlődés legfontosabb eleme az olvasás. A cégem irányításából igyekszem mindig a maximumot kihozni. Kezdve azt a személyiségem fejlesztésével, hiszen ez igazából a vállalkozásom egyik alappillére. A legfontosabb célkitűzés számomra, hogy a lehető legjobb vezetőt hozzam ki magamból.

Aztán ott vannak a pénzügyek, az irányítás, az adminisztráció, a célok elérése, a hatékonyság stb… Mindezt honnan tanulom? Egyértelműen könyvekből. Nincs nagyobb aranybánya ennek segítésére, mint az önfejlesztő könyvek. Olvasással rengeteget lehet tanulni. Sokkal hitelesebb, informatívabb, mint egy milliomodik nagyon sikeres fiatalember 5 perces videója arról, hogy hogyan legyél gazdag. Szóval ha fejlődni szeretnétek, nektek is azt ajánlom, hogy először a könyvekhez forduljatok. Másrészt meg legyetek türelmesek magatokkal szemben.

Igaz, hogy a legutóbbi problémát nem könyv által, hanem egy cikk által oldottam meg. A flottakezeles.hu-n találtam rá egy cikkre, amely azt tárgyalja, hogy a cégautókra minden bizonnyal előbb vagy utóbb adóemelés vár. Több szempontból is hasznos volt számomra ennek az oldalnak a megtalálása.

Egyrészt úgy éreztem, hogy a cégem flottakezelése kicsúszik a karmaim közül. Ehhez sajnos kevés írást találni és nem voltunk benne sosem szakértők. Na de visszatérek a cikkhez. Szóval a témában keresgéltem, mikor a cégautó adó emelésének kockázatáról megláttam ezt a blogbejegyzést. Gondoltam, ez érdekes lehet. Tulajdonképpen teljesen logikus, de nekem ez enélkül nem jutott volna az eszembe, hogy Magyarországon nagy költséggel jár az új autók behozatala és maga az autóvásárlás is.

Ennek viszont az a következménye, hogy a magyar utakon járó autók nagy része egyáltalán nem felel meg sem a környezetvédelmi, sőt akár még a műszaki előírásoknak sem. Jobban megéri a magánszemélyeknek használt autót vásárolniuk, használniuk. Viszont az állam tervezi, hogy radikálisan csökkentené az autóvásárlással járó költségeket és akadályokat. Illetve minél zöldebb kategóriába esik egy autó, annál kevesebb adót akarnak kivetni rá. Ez viszont azt is jelenti, hogy az állam hatalmas pénzforrást is veszítene el ezzel. Ezt valahogy meg pótolni kell: itt jön képbe a cégautó adó és annak az emelése.

Ez azért lenne így, mert a cégautók jóval gyakrabban cserélődnek. Így meg akkor a vállalkozások sokkal jobb helyzetben vannak, mert nem igazán vannak öreg járműveik. Ezért úgymond ez lenne a kompenzáció. Úgyhogy enyhén szólva a cégem szempontjából annyira nem örültem ennek a hírnek.

Viszont a flottakezeles.hu operatív lízinget kínál, ami azt jelenti, hogy ha ezt a szolgáltatást választja a cég, akkor nem igen kell törődnie ezzel a kérdéssel. Meg persze több mindent is magába foglal. Azonban engem is rávilágított ez a cikk arra, hogy a cégautó adó emelés előbb-utóbb meg fog érkezni, én meg nem akarok plusz stresszt okozni magamnak sem, meg a kollégáknak sem.

Szóval kicsit jobban utánanéztem, hogy mit is kínál a flottakezelés.hu. Ők tartós bérletbe adással foglalkoznak, ami azt jelenti, hogy mi, mint lízingbe vevők, egy fix havi bérleti díjat fizetünk az autó használatáért, majd a futamidő végén az autó visszakerül hozzájuk. Illetve, a kocsi amúgy is végig az ő tulajdonukban van, ezért a cégautó adó minden esetben csak őket terheli. Szóval, ha ez a változás be is következik, nem a cég, hanem a flottakezelő kell foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Nekünk meg maximum annyit kell ezzel törődnünk, hogy esetlegesen megemelkedhet a bérleti díj, de egye fene, ha minden más gördülékenyen megy.

Átgondoltam az opciókat, és végül úgy döntöttem, hogy velük, a flottakezeles.hu-val szeretnék tovább együttműködni. Az én kicsi cégem számára ez egy előnyös megoldás, és soha egyetlen egy kiskapuval sem kell szembetalálnom magamat. Azóta is, ha bármi probléma van, a flottakezelő csapat mindig azonnal reagál és a legnagyobb hozzáértéssel végzik el a megoldandó feladatot. Én meg olvashatok nyugodtan tovább szabadidőmben mindenféle stressz nélkül.